Midsommar sr

Jag hade fem superbra dagar i stugan över midsommarhelgen!

Norrlandsmix

Hej på er! Jag kom hem på förmiddagen idag och sedan var jag på stan, träffade min vänner och lite sånt. Nu äter jag middag och det fick bli sushi, en norrlandsmix (som det står på förpackningen). Det är supergott!

Glad midsommar

Idag åker alltså jag till min stuga. Jag vet inte riktigt hur länge jag blir där, som längst till tisdag tror jag. Så jag kommer alltså inte att uppdatera nu på några dagar. Hoppas att alla får en bra midsommar och en bra helg. Nu måste jag fortsätta att packa, puss!

Sun

Godmorgon, goddag, godmiddag! Idag så har jag försökt att ta vara på solen så mycket som möjligt eftersom att det kan vara den enda solen vi får här. Jag har alltså solat hela dagen. Imorgon åker jag troligen iväg till min stuga och blir där över helgen och då blir det alltså ingen bloggning. Men vi hörs senare och/eller imorgon!

Vi alla är nog blåögda ibland

I det här dåliga vädret så har jag idag kikat på stan med två väninnor. Sedan åkte jag hem för att laga middag, ibland är man allt bra duktig. Ikväll så blir det filmkväll hemma hos mig. Alla är välkomna (neeerå). Nu ska jag ringa några viktiga samtal. Hejdå!

Mary Kay

I söndags så var jag och min mor hos Annalina på ett litet Mary Kay party. Det jag och mamma köpt var detta, sminkborttagning, ansiktskräm också fick vi en liten flaska med mjukgörande kräm för t ex läppar på köpet.

Under flygplanen

Idag skiner solen så jag och Annalina bestämde oss för att ha en liten picknick. Vi tog med oss fika och Annalina tog med sin gitarr och jag min ukulele. Så vi åt, pratade och jammade. Det var mysigt!

Grekland, Rhodos, Lothiarika #4

Dag 7:

Dag 8:

Dag 7 så solade vi hela dagen och innan middag så gick vi till ett "fiskspa" för att fixa våra fötter. Vi åt middag på hotellet. Efter middagen så gick vi en sista gång och kollade i affärerna i byn, vi gick en sista gång ner till havet och vi fotade överallt för sista gången. Bussen som tog oss från hotellet till flyplatsen kom klockan tre på morgonen och vi lämnade Rhodos med flygplan klockan 06.00. Vi hade det väldigt bra på Rhodos och jag skulle hemskt gärna åka tillbaka typ nu. Det var fint, varmt och god mat. 5 av 5 toasters, kanonkul!

Stress stress stress

Även fast jag vet att skolan är slut och att jag har många veckors ledighet framför mig så är det svårt att verkligen slappna av. Skolstressen är liksom fortfarande kvar. Det stressar mig att bara sitta vid datorn för det känns som att det finns läxor som jag borde göra istället. Det stressar mig också att jag har massa lediga veckor för jag vet inte vad jag ska göra med dom. Jag vill verkligen ta vara på mitt sommarlov.

Älskade vänner

Grekland, Rhodos, Lothiarika #3

Dag 5:
Dag 6:
Under femte dagen drack vi bland annat den godaste milkshaken som jag har smakat också gick vi till en by några kilometer från våran och där åt jag den godaste Ceasarsalladen som jag någonsin har ätit. Det var en bra matdag helt enkelt, annat än det så solade vi bara.

Dag 6 var det insekternas dag. Vi tog en promenad längst stranden och hittade ett ställe där det var väldigt många snäckor så vi plockade några. När vi kom tillbaka till hotellet så märkte vi att det rörde sig i dom och som ni ser på bilden så bodde det några rackare där inne. När vi senare gick till rummet så var det en enorm syrsa på balkong, 7-8 cm lång och 2 cm bred. Annars var det en bra dag!

Gänget och jag

Hej på er! Här har ni en bild från när jag och tjejerna gjorde en väldigt god kycklingsallad till middag dagen innan jag åkte till Rhodos, denna bild får ni se bara för att jag snart ska äta middag. Jag hade i alla fall en bra kväll igår bara så att ni vet. Ikväll så blir det till att chilla hos Evelina, gänget och jag, TV-spel, godis och mys. Puss och kram!

Lika glad som på bilden

Nu har jag fått sommarlov och det känns banne mej grymt skönt. Ikväll blir det grillning hos min väninna med massa andra väninnor, det kommer bli superbra. Jag sover också där så ni hör inte så mycket mer från mig denna dag. Glad sommar till er alla!

To fly

Imorgon slutar skolan för den här terminen och jag har inte riktigt förstått det än men fy vad skönt det ska bli med sommarlov. Jag gillar livet när man har en massa ledighet fast jag gillar det annars också faktiskt (för det mesta alla fall). Jag längtar super mycket till imorgon. Puss på er!

Grekland, Rhodos, Lothiarika #2

Dag 3:
Dag 4:
Hela tredje dagen solade vi men inte så intensivt eftersom att vi brände oss väldigt mycket dagen innan. Sen gick vi och åt greksallad på restaurang på kvällen.
Dag 4 solade vi på förmiddagen men efter lunch så åkte vi till en by vid namn Lindos. Lindos har bland annat kallats för världens vackraste by och är en gammal men väldigt väl bevarad by. Där kör det inga bilar så för att ta fram så fick man gå eller åka åsnetaxi. Vi shoppade lite, solade på en strand nedanför staden och gick upp på Akropolisklipan där det är lämningar från antikens Grekland (det som ni ser ovanför byn på en bild, det är typ en borg). När vi kom tillbaka till "vår" by fixade vi oss och sedan åt vi världens godaste Pasta carbonara.

Ack ack

Jag gillar dessa cambilder lika lite som er men det är nog alla fall bättre än ingen bild alls. Nu har jag fixa med bloggen i yttliggare två timmar och nu börjar det faktiskt bli bra men lite kvar att fixa. Det kommer förresten fler bilder från Rhodos snart. Puss!

Kaos

Har suttit med stil- och kod-maller i ca tre timmar nu. Jag får damp men det ordnar sig nog... Just nu är det kaos.

Grekland, Rhodos, Lothiarika #1

Dag 1:
Dag 2:
Jag och min mamma åkte som sagt till Rhodos för en semester på en vecka för några veckor sedan. Vi kom fram på eftermiddagen så det vi hann göra var att äta en super god toast på hotellets restaurang och sedan kolla oss omkring i "byn". Från dag 1 har ni en bild på sovrummet i vårat rum det var även ett kök i rummet bredvid och toalett såklart. Och sedan en bild på poolen. Hotellet heter St James's.
Dag 2, hotellet låg precis vid havet så även fast vi solade vid poolen så badade vi i havet. Annat än att sola den dagen så gick vi också på en promenad, kollade på fina hus och hann även bränna benen under den promenaden. På kvällen gick vi på en restaurang i närheten av hotellet.

I am back (for real??)

Jag har typ fått tillbaka min blogginspiration. Vill blogga men grejen är den att jag är för lat för att ta bilder och redigera dom, inte för att det är speciellt jobbigt men. Dessutom så har jag inte riktigt haft tid med sånt nu under skolgången men nu är det snart sommarlov och då har jag all tid i världen. Så nu kör vi!

-.-

Jag har varit på Rhodos i en vecka med mamma. Igår kom jag hem till Sverige, hem till regn och hem till kyla. Nu är det 7 skoldagar kvar och det är jag väldigt glad för men med tanke på att jag har hört rykten om att det snöade i veckan så känns det ju inte riktigt som att sommaren är nära. Härliga Östersund. Puss på er!